RED DUST
RED DUST
TRUTH. IN CONTENT AND IN STYLE.

Red Dust groeit naar Antwerpen

 
HEL07085.jpg

Red Dust heeft de voorbije jaren als productiehuis naam gemaakt met human content en reclamefilms in docu-stijl en zet zijn groeiverhaal nu verder in het bruisende Antwerpen-Zuid. Red Dust heeft namelijk zijn intrek genomen in een creatief pand in de Balansstraat, en deelt dat met radio & music agency, Studio Helsinki.

2018 was voor Red Dust een sterk jaar, met veel nieuwe projecten en klanten. “Het klopt dat we snel zijn gegroeid. Daardoor was ons kantoor in Mechelen te klein geworden. Dit nieuwe pand in Antwerpen is niet alleen groter, we kunnen hier ook een stap dichter bij ons doel zetten,” zegt Sander Claessens, co-founder & producer bij Red Dust.

In het pand gaan beeld en geluid hand in hand: naast de (post)-productieruimtes van Red Dust, bevindt zich de state-of-the-art klank- en muziekstudio van Studio Helsinki. Beide bedrijven hadden al vaker samengewerkt en zijn van plan dat nog te doen.

“We behouden absoluut onze eigen identiteit, maar we zijn wel complementair, ja. Ook altijd fijn om een creatief klankbord te hebben,” zegt Wilson Verstreken, co-founder & creative director bij Red Dust. “We stellen intussen al vast dat klanten die hier komen, vaak langer blijven plakken dan gepland. Omdat ze zich hier goed voelen. En dat is exact het gevoel dat we wilden overbrengen.”

IMG_4132.jpg

De waarheid en niks dan de waarheid

Sander: “We hebben de voorbije jaren een eigen visuele identiteit opgebouwd. We maken stories die als écht worden ervaren, zowel qua narratief als qua visuele stijl. Dat is toch altijd de stempel die we willen drukken. Verhalen die waarheid uitstralen. ‘Truth, in content and in style,’ zo noemen wij dat. We kiezen daar heel bewust voor, en daar hebben we een goede reden voor: de kijker. Hij is de eindklant. Hij moet je boodschap geloven, anders heeft ze geen zin. Maar dan moet hij ze wel eerst verstáán. Dus moet hij willen luisteren. En daarvoor moet je verhaal in de eerste plaats interessant zijn. En dat wordt het pas als je het creatief en boeiend vertelt. Daar begint het dus mee, en het eindigt met de waarheid. Verkoop de waarheid op een mooie manier, en de mensen zullen blij zijn dat ze hebben gekeken. Die mensen, dat zijn de klanten van onze klanten.”

Voor Red Dust is de stap van Mechelen naar Antwerpen een logische stap richting verdere groei.

Articles:
Pub.be
Made in Antwerp